• Studio Reklamy REKO - Projektowanie stron internetowych, reklama wizualna
  • Organizacja dnia

    Dla dziecka czas spędzony w naszym przedszkolu to: radosny poranek, zabawa i edukacja, relaksacja i inspirujące popołudnie.

    Radosny poranek, w którym dzieci podejmują różne wybory czego i jak się uczyć:
    – podejmują zabawy w kącikach zainteresowań, edukacyjnych, zabawy konstrukcyjne oraz działalność plastyczno-manipulacyjną,
    – są aktywne ruchowo ( zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce),
    – pracują indywidualnie z nauczycielem,
    – wykonują czynności higieniczno-sanitarne,

    Zabawa i edukacja, w których dzieci: odkrywają, przeżywają, przyswajają oraz działają, prezentują własny punkt widzenia, skutecznie się porozumiewają, biorą pod uwagę poglądy innych, efektywnie współdziałają z rówieśnikami, rozwiązują problemy w twórczy sposób, nabierają śmiałości i wiary we własne możliwości:
    – realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej,
    – są aktywne ruchowo: uczestniczą w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych w sali i na terenie przedszkolnym, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego,
    – prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku,
    – podejmują prace gospodarskie, porządkowe, ogrodnicze,

    Relaksacja, podczas której dzieci:
    – słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela,
    – słuchają nagrań płytowych i słuchowisk,
    – słuchają muzyki relaksacyjnej,
    – bawią się w zabawy „paluszkowe” i słowne,

    Inspirujące popołudnie, w którym dzieci podczas zabaw dowolnych ( przy niewielkim udziale nauczyciela) kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej
    – podejmują aktywność własną – organizują zabawy indywidualne i małych grupkach,
    – podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe, ze śpiewem,
    – bawią się tekstem literackim, prezentują własne interpretacje utworu podczas zabaw dramowych, pantomimicznych,
    – słuchają literatury, oglądają książki,
    – podejmują czynności porządkowe w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych,
    – dokonują podsumowania dnia i planują działania na dzień następny.

    Dziecko w trakcie całego pobytu w Przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.