• Studio Reklamy REKO - Projektowanie stron internetowych, reklama wizualna
  • Cele i zadania

    Pracujemy z dziećmi w wieku od 2,5 do 6 lat, które są swoistymi indywidualistami, z których każda jest specyficzną jednostką psycho-fizyczno-duchową, dla której jej własne różnorodne działanie dostarczające doświadczeń jest podstawą rozwoju. Rozumiejąc proces edukacyjny małego dziecka jako wspieranie jego rozwoju i samodoskonalenia, mając świadomość czekających dziecko wyzwań ze strony współczesnego świata,stawiamy sobie cele, których realizacja pozwoli dziecku funkcjonować w dynamicznie zmieniających się warunkach.

    Programy wychowania przedszkolnego realizowane w roku szkolnym 2017/2018:

    1)    Nasze przedszkole.  Program wychowania przedszkolnego

                    2)   Program logopedyczny profilaktyczno- terapeutyczny

     

    Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.

    Zadania przedszkola

    1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków
    sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym
    i poznawczym obszarze jego rozwoju.

    2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę
    i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.

    3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej
    i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.

    4. Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci
    doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom
    rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.

    5. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do
    poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania,
    z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.

    6. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby
    tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.

    7. Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do
    samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym
    bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

    8. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie
    o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji,
    pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści
    adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.

    9. Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość
    estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania,
    ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.

    10. Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej
    dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie
    wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do
    etapu rozwoju dziecka.

    11. Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów
    techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania
    intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.

    12. Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami,
    uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków
    umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.

    13. Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania
    przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa
    w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań
    wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.

    14. Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych
    o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk
    istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.

    15. Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do
    osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.

    16. Organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie
    kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego –
    kaszubskiego.

    17. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka
    językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.